فاطمه شهیده س
مظلومیت حضرت فاطمه زهرا س

فواید صلوات بر محمد و آل محمد

 

 

 

رسول خدا(صلوات الله علیه) روایت شده که حق تعالی می فرماید: «هر بنده ای که برای تو صلوات فرستد، هفتاد هزار فرشته بر او صلوات می فرستند و هر که هفتاد هزار فرشته بر او صلوات فرستد، اهل بهشت خواهد بود.» (جامع الاخبار، فصل 28، ص 68 )

 

فوائد صلوات 

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : در مقابل صد صلوات ، خدا صد حاجت را بر آورده کند. (هدیه خدا ص 20)

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : هر کس بعد از نماز ظهر ، صد بار صلوات بفرستد خداوند سه پاداش به او می دهد

1) مدیون نشود و اگر مدیون شود خداوند ادا کند

2) ایمان او را حفظ کند که این بزرگ ترین بخشش است

3) روز قیامت از نعمتی که به او داده نپرسد

(ختوم و اذکار شفا و درمان ص 60 – هدیه خدا ص 142 – آثار و برکات صلوات ص 119)  

 

صلوات:بهترین هدییه از طرف خداوند به انسان

صلوات:تحفه ای از بهشت

صلوات:روح را جلا میدهد

صلوات:عطریست كه دهان را خشبو میكند

صلوات: نوری در بهشت

صلوات: نور پل صرات

صلوات:شفیع انسان

صلوات:ذكر الهی

صلوات:موجب كمال نماز

صلوات:موجب كمال دعا و استجاب آن

صلوات:موجب تقرب انسان است

صلوات:سپری در مقابل آتش جهنم

صلوات:انیس انسان در عالم برزخ و قیامت

صلوات:جواز عبور انسان به بهشت

صلوات:انسان را در سه عالم بیمه میكند

صلوات:از جانب خداوند رحمتاز سوی فرشتگان پاك كردن گناه از سوی انسان دعای مستجاب شده

صلوات:برترین عمل در روز قیامت

صلوات:سنگین ترین چیزی كه در قیامت به میزان عرضه می شود

صلوات:محبوب ترین عمل

صلوات:آتش جهنم را خاموش میكند

صلوات:زینت نماز است

صلوات:گناهان را از بین میبرد

صلوات:فقر و نفاق را از بین میبرد

صلوات:بهترین داروی معنوی است

باذكر صلوات:غم و اندوه را از بین میبرد

با یك صلولت:نوری در بهشت برای خود بیافرینید

با یك صلولت:گناهان خود را پاك وتولد دیگر برای خود به وجود آورید

با یك صلولت:پاداش هفتادو دو تن از شهیدان را به ارمغان بیاورید

با یك صلولت:ده حسنه برای خود ثبت كنید

 


سنگینی نامه ی اعمال با صلوات
درکتاب شریف ( ثواب الاعمال و عقاب الاعمال )‌چنین نقل شده است : حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) از پدر خود و از پدران خود (علیه السلام) روایت شده است که پیامبر (صلی الله علیه وآله)‌فرمودند : « من درروز قیامت درکنار ترازوی سنجش اعمال هستم . هرگاه کسی که گناهش زیاد و برثوابش گران باشد ،‌صلوات هایی را که برمن فرستاده آنها را بیاورند ،‌آن صلوات ها حسنات او را ثیقل گرداند و از جهنم نجات یابد .

اول فرستنده صلوات خداست
درکتاب شریف ( حیوه القلوب ) چنین امده است که ابن عباس می گوید : و قتی که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله)‌در بستر بیماری خوابیده بود و اصحاب برگرد او جمع شده بودند ،‌ دراین حال عمّار یاسر بلند شد و گفت : پدرو مادرم فدایت باد یا رسول خدا ، ‌هنگامی که به جوار حق می پیوندید چه کسی شما را غسل خواهد داد ؟ حضرت فرمودند: غسل دهنده ی من علی بن ابی طالب است ،‌زیرا که هر عضوی از اعضای مرا که بخواهد غسل دهد ،‌ملائکه او را کمک می نمایند . عمّار یاسر باز عرض کرد : پدروماردم به فدایت باد یا رسول الله چه کسی از میان ما برشما نماز خواند ؟ پس آن حضرت خطاب به علی (علیه السلام) فرمودند : یا علی هرگاه که دیدی روح از بدن من خارج شد مرا غسل بده و کفن کن و درجامه ی سفید مصری یا در بُرد یمانی قرارده پس مرا بردارید و کنار قبر بگذارید . آن گاه اول کسی که اول برمن نماز گذارد ،‌خدای متعال خواهد بود که در عرش ِ جلال و عظمت خود ، ‌برمن صلوات خواهد فرستاد .

صلوات باعث کم شدن گناه و زیاد شدن ثواب
انس ابن مالک از ابی طلحه روایت کرده که گفت : روزی نزد حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) بودم ،‌آن حضرت را بسیار خوشحال یافتم . گفتم «یا رسول الله » درهیچ روزی تورا به این مرتبه خوشحال ندیدم که امروز دیدم ». آن حضرت فرمودند : « چگونه خوشحال نباشم،‌که اکنون جبرئیل (علیه السلام) نزد من آمد و گفت : حق تعالی می فرماید : هر که یک بار برتو صلوات بفرستد ،‌من براو ده صلوات فرستم و ده گناه از او محو کنم و ده حسنه براو بنویسم .

استجابت دعا با صلوات
هشام بن سالم روایت کرده است از حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) که آن حضرت فرمودند: دعای دعا کننده همیشه درپرده ی حجاب است و مستجاب نمی شود ،‌تا اینکه دعا کننده برمحمد و آل محمد صلوات فرستد ،‌چون صلوات فرستاد ،‌خداوند متعال دعایش را به خاطر صلوات اجابت می فرماید .

شروع دعا با صلوات و ختمش نیز صلوات
درکتاب شریف ( اصول کافی ) نقل است که حضرت امام جعفر صادق ( صلی الله علیه وآله) فرمودند : هر که رابه خداوند متعال حاجتی باشد ،‌و ابتدا کند دعایش را به صلوات برمحمّد و بعد از آن دعا کند و حاجت و درخواست خود را از خداوند متعال بخواهد و بعد ،‌دعایش را باز صلوات برمحمّد وآل محمد و ختم نماید . دراین صورت ، چون صلوات برمحمد و آل محمد ،‌از دعاهای مستجاب است و در حجاب نمی ماند . و از طرف دیگر خداوند متعال بزرگوارتر و کریم تر از آن است ،‌که هر دو طرف دعا را اجابت کند و میان آن را رد نماید . از ادعای دعا کننده را هم قبول می کنند .

صلوات جبران کننده ی گناهان
از حضرت امام رضا (علیه السلام) روایت شده است : هرکس قدرت و توانایی نداشته باشد که به وسیله ی سایر اعمال مستحبی ،‌گناهان خود را بپوشاند ،‌پس سعی کند به صلوات فرستادن برمحمّد و آلش . به درستی که خراب می کند صلوات برمحمّد و آلش ،‌ گناهان را چه خراب کردنی .

فضیلت صلوات درایام هفته
شیخ صدوق درکتاب شریف ( خصال ) چنین نقل کرده است که حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) ایام هفته را این چنی تقسیم فرموده اند : روز شنبه روز ماست . روز یک شنبه از آن شیعیان ماست . روز سه شنبه از آن بنی امیه است . روز چهار شنبه روز نوشیدن دواست . روز پنج شنبه روز برآورده شدن حوائج و نظافت و عط زدن است . روز جمعه عید مسلمانان است که از عید فطر و قربان بهتر است ،‌ولیکن عید غدیر خم ،‌بهترین عیدهاست . و امام قائم ما خانواده ، ‌در روز جمعه ظهور می کند و قیامت هم درروز جمعه برپا می شود و در روز جمعه عدد هیچ عملی افضل و بهتراز صلوات برمحمد ( صلی الله علیه وآله) و آلش نیست .

هزار بار صلوات در روز جمعه
حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمودند: صلوات بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه وآله) در روز جمعه هزار بار و درغیر جمعه صد مرتبه سنت است .

صلوات وسیله روا شدن حاجات
سید بن طاووس درکتاب شریف ( جمال الاسبوع نقل می کنند که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند : صلوات فرستادن شما برمن باعث روا شدن حاجت های شماست و خداوند متعال را از شما راضی می گرداند و اعمال شمارا پاک و پاکیزه می کند .

صلوات وسیله برآمدن حاجات دنیاو آخرت
درکتاب شریف (جامع الاخبار ) نقل شده است که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند : هـر کس هـر روز بـرمن صلـوات فـرستد ، ‌حق تعالی درعـافیت و سلامتی را به روی او می گشاید و حاجت معنوی و مادی ،‌دنیای و آخرتش را به حرمت صلوات برمن ،‌ برآورده می فرماید.

صلوات مانع نوشته شدن گناه
درکتاب (جامع الاخبار ) چنین آمده است که پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله) فرمودند : هرکس یک مرتبه برمن صلوات بفرستد ،‌آن دو ملکی که محافظ رفتار و اعمال او هستند ،‌تا سه روز هیچ گناهی برای او نمی نویسند .

صلوات وسیله شفاعت حضرت رسول اکرم
درکتاب شریف (بحار الانوار ) چنین نقل شده است که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در وصیّت خود به حضرت علی (علیه السلام) فرمودند : یا علی هرکس برمن ،‌هر روز هر شب صلوات فرستد ، شفاعتم براو واجب می شود ، اگر چه گناهش از گناهان بزرگ باشد .

صلوات باعث سنگینی کفه ی حسنات
درکتاب شریف (‌ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ) باب ثواب الصلاه النبی ، چنین نقل شده است که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند : در روز قیامت ،‌من پیش میزان سنجش اعمال هستم ،‌هر کس کفه ی گناهانش سنگین تر از کفه ی ثواب هایش باشد ،‌من صلوات هایی را که برایم فرستاده می آورم و درکفه ی ثواب هایش می گذارم تا آن که کفه ی ثواب هایش سنگین تر شود .

فضیلت نوشتن صلوات
درکتاب( سفینه البحار) چنین نقل شده است که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند : هرکس درکتابی یا نوشته ای برمن صلوات بنویسید ، تا زمانی که نام من درآن کتاب ثبت و باقی هست ، فرشتگان پیوسته برای او از درگاه خداوند متعال ،‌ طلب مغفرت آمرزش می کنند .

فرآوری : زهرا اجلال

منبع: تبیان

 

 




تاریخ: چهار شنبه 1 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط قناد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 262
بازدید ماه : 1427
بازدید کل : 40491
تعداد مطالب : 326
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


دعای عظم البلا
دعای فرج  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
ذکر کاشف الکرب  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
روزشمار فاطمیه سوره قرآن ذکر روزهای هفته پخش زنده حرم انقلاب اسلامی
.  .

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




ابزار های عاشقانه برای وبلاگ

کد زیبا سازی لینک ها



کد کج شدن تصاوير