فاطمه شهیده س
مظلومیت حضرت فاطمه زهرا س

تغییر حروف کوچک به بزرگ و بالعکس در Word به صورت سریع

همان‌طور که می‌دانید در زبان انگلیسی دو نوع حروف کوچک و بزرگ وجود دارد. حال فرض کنید در محیط نرم‌افزار Microsoft Word متنی در اختیار دارید که تمامی حروف آن کوچک است و قصد دارید که تمامی این حروف را به صورت خودکار به حروف بزرگ تبدیل کنید. و یا عکس این موضوع، یعنی می‌خواهید حروف بزرگ را به حروف کوچک کنید. حتی ممکن است بخواهید تنها حرف اول هر کلمه را به حرف بزرگ تبدیل کنید. جالب است بدانید در Word می‌توانید به آسانی این کار را انجام دهید.

ابتدا قسمتی از متن که قصد تغییر حروف آن را دارید را انتخاب کنید ( با موس یا صفحه کلید)
اکنون کلیدهای ترکیبی Shift+F3 را فشار دهید.
خواهید دید که متن انتخابی، حروف کوچک به بزرگ و یا بالعکس تبدیل می‌شود. و یا حروف ابتدای هر واژه بزرگ می‌شود.




تاریخ: پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط قناد

http://www.kanoonnews.ir/Images/News/Smal_Pic/24-2-1391/IMAGE634725109368956250.jpg

 

نمازی است که گناهان را پاک می‌کند

 

در روایات اسلامی درخصوص نماز روز یکشنبه ماه ذی القعده و ثواب آن روایات بی‌نظیری آمده است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هیچ مسلمانی نیست که این نماز را بگزارد جز اینکه از آسمان بدو ندا شود ای بنده خدا توبه تو پذیرفته شد و گناهان تو بخشیده شد اینک کار خویش از نو آغاز کن.

فرشته ای نیز از فرود عرش بدو میگوید: ای بنده خدا خوشا به حالت مبارکباد بر تو و بر خاندان و خانواده تو. دیگری بدو ندا میدهد: ای بنده خدا با ایمان بمیری دین از تو دور مباد و قبرت گسترده باد و نورانی دیگری میگوید ای بنده خدا پدر و مادر از تو خرسندند گناهان آنها و گناهان تو و گناهان خاندان تو بخشوده است و روزی تو در دنیا و آخرت گسترده است و جبرئیل بدو ندا میدهد دل خوش دار من همراه با فرشته مرگ نزد تو خواهم آمد و بدو فرمان خواهم داد با تو مهربان باشد تا مرگ تو را هیچ نیارزد و روح از جسمت به آرامی و خوشی بیرون رود.

گفتند ای رسول خدا اگر این اعمال را در زمان دیگری به جای آورد چه؟ فرمود: همان پاداش و خواص را دارد و در پایان افزود: اینها را جبرئیل در شب معراج به من آموخت.

رسول خدا(صلى الله علیه وآله) کیفیّت نماز را این گونه بیان فرمود که، در روز یکشنبه غسل کند و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز بخواند (هر دو رکعت به یک سلام) در هر رکعت، سوره «حمد» یک مرتبه، سوره «قل هو الله» سه مرتبه و سوره هاى «فلق» و «ناس» را یک مرتبه بخواند; و بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفار کند، سپس بگوید:

لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلىِّ الْعَظیمِ

جنبش و نیرویى نیست جز به خداى والاى بزرگ

آنگاه بگوید: یا عَزیزُ یا غَفّارُ، اِغْفِرْ لى ذُ نُوبى، وَذُنُوبَ جَمیـعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ، فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنْتَ.

اى نیرومند اى بسیار آمرزنده ، بیامرز گناهانم را و گناهان همه مردان مؤمن و زنان با ایمان را که نیامرزد کسى گناهان را جز تو.

منبع: کتاب مفاتیح الجنان /اعمال ماه ذی القعده

 




تاریخ: پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط قناد

امام رضاع

چرا به علی بن موسی، امام هشتم شیعیان، "رضا" می گویند؟

امام موسی بن جعفر(ع) فرزندش "علی" (علیه السلام) را "رضا" لقب داده بود و گاهی می‏فرمود: "پسرم رضا را بگویید پیش من بیاید... به فرزندم رضا گفتم... فرزندم رضا گفت؛ امّا وقتی حضرت را مورد خطاب قرار می‏داد، می‏فرمود: یا أباالحسن.[۱]
از این روایت استفاده می‏شود كه امام كاظم(ع) عنایت خاصی به لقب "رضا" برای فرزندشان داشتند و به نحوی به دیگران گوشزد می‏كردند حضرت را "رضا" صدا بزنند.

در وجه نام گذاری حضرت به "رضا" احادیثی وارد شده است، از جمله: احمد بن أبی نصر بزنطی به امام جواد(ع) عرض كرد: گروهی از مخالفان شما گمان می‏كنند كه مأمون پدر بزرگوار شما را "رضا" لقب داده، آن هم بدین جهت كه امام(ع) را برای پذیرش ولایتعهدی راضی كرده است. امام جواد فرمود: "به خدا سوگند! اینان دروغ می‏گویند، بلكه خدا پدرم را "رضا" نامیده، چون كه پسندیده خدا در آسمان بود و رسول خدا و أئمه هدی در زمین از او خوشنود بودند"، بزنطی به امام گفت: آیا همه پدران گذشته تو پسندیده خدا و رسول و ائمه نبودند، فرمود: چرا. بزنطی پرسید: پس چرا تنها آن حضرت "رضا" نامیده شد، فرمود: "زیرا همان گونه كه دوستان و موافقان وی از حضرت راضی بودند، دشمنان و مخالفان نیز از او راضی بودند. چنین ویژگی برای هیچ كدام از پدران حضرت وجود نداشت، و بدین سبب است كه میان آنان، حضرت "رضا" نامیده شده است".[۲]

برخی از بزرگان در این باره نوشته ‏اند: خداوند در لوح محفوظ آن حضرت را "رضا" نامیده و با این نام گذاری اعلام فرموده است كه:
۱- دوستان و دشمنان از حضرت راضی هستند.
۲- فرشتگان از شمایل و اخلاق و اعمال امام رضایت دارند.
۳- خدا از او راضی بوده و او را هم راضی كرده است.

[۱]. عیون اخبارالرّضا، صدوق، رضا مشهدی، جزء ۱، ص ۱۴ - ۱۳، ح ۲.
[۲]. علل الشرایع، صدوق، مؤسسه الأعلمی، بیروت، جزء ۱، ص ۲۷۷، باب ۱۷۲، ح ۱.




تاریخ: پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط قناد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 262
بازدید ماه : 1427
بازدید کل : 40491
تعداد مطالب : 326
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


دعای عظم البلا
دعای فرج  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
ذکر کاشف الکرب  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
روزشمار فاطمیه سوره قرآن ذکر روزهای هفته پخش زنده حرم انقلاب اسلامی
.  .

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




ابزار های عاشقانه برای وبلاگ

کد زیبا سازی لینک ها



کد کج شدن تصاوير